1.3.2019

Stavěli jsme si různé domečky, do nich jsme si dali křesla a gauč, stoleček, hráli jsme si na rodinu. Vařili jsme si jídlo v kuchyňce. Ze stavebnic jsme si stavěli velká auta a pak si s nimi hráli. U stolečků jsme si malovali a hráli naučné stolní hry.  Pak už jsme z horlivostí sledovali paní učitelku, která dělala různé pokusy. Nejdříve nám ukázala skleničku s hnědou špinavou vodou, pak nám ukázala papírek, který se prý jmenuje filtrační a dala ho do trychtýře a nalila do něho tu špinavou vodu. Do druhé skleničky skrz papírek tekla čistá voda. Paní učitelka nám vysvětlila, že v  přírodě se takto špinavá voda nečistí pomocí filtračního papírku, ale díky kamínkům a písku, např. v potoce. Pak jsme ještě dělali pokusy s vodou a olejem - olej nešel s vodou promíchat, vždy vyplaval na povrch, vodou a octem - ocet šle s vodou promíchat. Nebo ponořila vajíčko do skleničky s vodou - vajíčko bylo u dna neplavalo, pak do vody nasypala sůl - vytvořila vodu jako v moři a znovu do ní ponořila vajíčko - tentokrát vajíčko plavalo, a tím jsme zjistili, proč se nám v moři plave lépe než v bazénu. A nejkrásnější byl poslední pokus, kdy paní učitelka nalila do hlubokého talíře mléko a do něj kapátkem kapala obarvenou vodu potravinovým barvivem (modrá, červená, fialová, žlutá, zelená). Každá kapka se v mléce roztekla v nějaký obrázek - představivost byla velká. Když už bylo v mléce hodně barviček paní učitelka dala do mléka z barvami kapku jaru - všechny barevné obrázky v tu chvíli zmizely a barvičky se slily na okraj talíře a mléko jakoby bublalo.